Bildgalleri

Medaljering Mali 02

I fredags, 151211, hedrades de som deltagit under Mali 02 under pompa och ståt. Medaljering genomfördes av bland annat ÖB, ATCH, Försvarsministern. Tal hölls av Sveriges Försvarsminister och general Andersson vilka framförde sitt stora tack till hela Mali 02 och inte minst till alla de anhöriga som stöttat sina nära och kära. Efter medaljering av Mali 02 medaljerades alla barn med en egen medalj. Efter detta bjöds samtliga på fika.

Vårresa 2015 till Stockholm

Årets Livhusarövning 1, Vårresa, gick i år till Stockholm. På gärdet mötte vår guide Claes Gravström upp för att ge oss en oförglömlig tur allt ifrån Livregementet till häst övningar över olika bortglömda garnisonskyrkogårdar till Livgardet till hästs kaserner.
Såsom seden bjuder intogs en värdig och god lunch på Karlbergs slott under kvällen.
Söndagen inleddes med studiebesök på ”K 1” och dess stallar, ridhus och mäss. Dagen fortsatte med att Kamratföreningen övervakade högvaktsavlösningen på Kungliga slottet.

Foto: Livhusar Petterzon och Beck-Friis

Högtidsdagarna 2014

Traditionsenligt har Livhusarernas Kamratförening genomfört Högtidsdagarna samt årsmöte under mycket trevliga former. Deltagarantalet stiger år för år och i år deltog ett drygt 60-tal Livhusarer under dagarna två. Kamratföreningen tackar alla som deltog och i och med detta bidrog till att Livhusarövningen blev så lyckad.

Livhusar Henrik Beck-Friis och S Petterzon

Nationaldagsfirande och K 3 besöksdag 2014-06-05--

C K 3 har beslutat att förlägga Livregementets besöksdagar tillsamman med Nationaldagsfirandet i Karlsborg. Detta firande drar årligen ca 10 000 besökare. I år utökades denna skara med ett femtontal Livhusarer.

Livhusar S Petterzon

Högtidsdagarna 2013

Livhusar Stensböll

K 3 besöksdag 2013-08-30--31

Under fredag och lördag samlades ett femton-tal medlemmar till C K 3.s besöksdagar.
Fredagen började med inkvartering på Vandrarhemmet för vissa och en del fick bo på gamla F 6. Vid 19 tiden samlades vi alla för att äta en enklare middag tillsammans för att därefter fortsätta med vårt utbyte av historier på mässen där vi servades på ett utomordentligt sätt av Inger Ivhammar. Vissa fortsatte långt in på småtimmarna men var uppe i god tid till den egentliga besöksdagen.
C K 3 hade ordnat till ett bra program med allt i från föreläsningar till materieldemonstrationer. Besöksdagen avslutades med en förevisning därsamtliga insatsförband deltog. Mycket uppskattat inför en tusenfaldig publik på Heden

Vårresa 2013, Halmstad

Årets vårresa gick till Halmstad med ”Slaget vid Halmstad” som huvudtema. Även vid detta slag deltog vårt ärevördiga regemente.

Fotografer: Livhusar Klingberg och Eriksson

Skvadrons- och plutonsfoton
K 3 1966 - 1967

Bilderna är tagna av Livhusar Roger Söderbom som gjorde sin vpl 1966 -1967.

Bilderna är tagna maj 66 tom mars 67 i 2 skvadron på K3. Eftersom vi
ombildade organisationen under utbildningen, är det två olika
”laguppställningar”. Jag var ju tex i ”Bilpluton” ett tag (körde 912)
men bodde tillsammans med pv-plutonen senare. Varje spaningspluton hade
en egen 912-förare. I pv-pluton var Johan Thorp öfu.
Jag håller på att identifiera de som finns på bilderna men det är inte
helt enkelt. Jag ska försöka så gott det går. Jag har gjort en lista med
vpl med bilder från de stora regementsbilderna. Jag skickar den så du
ser hur den ser ut just nu. Jag ska göra i ordning ett excelark med
översikt över bilderna också.
Jag letar också efter en vpl-förteckning med födelsedatum och det verkar
inte heller vara lätt. Det verkar inte finnas kvar mycket.
Bilder från övningar