Warning: Use of undefined constant ‘display_errors’ - assumed '‘display_errors’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/livhusarernaskamratforening.se/public_html/wp-config.php on line 84

Warning: Use of undefined constant ’Off’ - assumed '’Off’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/livhusarernaskamratforening.se/public_html/wp-config.php on line 84

Warning: Use of undefined constant ‘error_reporting’ - assumed '‘error_reporting’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/livhusarernaskamratforening.se/public_html/wp-config.php on line 85

Warning: Use of undefined constant ‘WP_DEBUG’ - assumed '‘WP_DEBUG’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/livhusarernaskamratforening.se/public_html/wp-config.php on line 86

Warning: Use of undefined constant ‘WP_DEBUG_DISPLAY’ - assumed '‘WP_DEBUG_DISPLAY’' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/livhusarernaskamratforening.se/public_html/wp-config.php on line 87
Ordförandens handbrev | LIVHUSARERNAS KAMRATFÖRENING

2020-04-18

Livhusarer!

Vårresan 2020 till Värmland är inställd!

Med anledning av pandemiutbrottet har styrelsen följt de råd och anvisningar som är givna av Folkhälsomyndigheten och avvaktat med beslut om genomförande av våra aktiviteter våren 2020.

Vi är nu vid den tidpunkt då beslut att ställa in vårresan till Värmland har fattats av styrelsen. Skäl för beslutet är följande:

Styrelsen finner det i nuläget olämpligt att samla delar av Kamratföreningens medlemmar, sätta oss i buss, åka ett antal timmar i denna buss, fika tillsammans, äta mat tillsammans och övernatta tillsammans. Dessa aktiviteter skulle, enligt vår uppfattning, strida mot de råd och anvisningar som getts ut, bidra till ökad smittspridning och sannolikt också utsätta deltagarna för en ökad risk att insjukna.

Styrelsen avser att föreslå medlemmarna att resan till Värmland och norska gränsen förläggs till nästa verksamhetsår. Hur det blir med genomförandet av nationaldagen i Karlsborg och regementets besöksdag i höst återstår att se. Följ utvecklingen och ta del av fortsatt information på föreningens hemsida.

Försvarsmakten har fattat följande beslut avseende Veterandagen: ”Veterandagen kommer att genomföras utan besökare och utställningar”. Detta innebär att det inte kommer att genomföras några, av Försvarsmakten, anordnade resor till Stockholm.

Karlsborgs kommun och Livregementets Husarer fattade i fredags ett gemensamt beslut om att ställa in årets 6. juni firande på Karlsborgs fästning med anledning av Covid-19.

Planeringen för kamratföreningens möte i Karlsborg i samband med regementets högtidsdag fortsätter och planeras genomföras den 3–4 december. Väl mött senast då!!!

Var rädda om er!

MVH Jens Ramhöj, ordförande