Medlemsinformation/Nyheter

Mer information kommer att läggas upp när den finns tillgänglig.

Husarövning 1 – Vårresa

Årets vårresa ”I regementets fotspår” (en historisk resa) som i år går till Helsingborg med anledning av slaget vid Helsingborg 1710 där Livregementet till häst deltog samt information om ”Det Skånska kavalleriet”.

Husarövning 2 – Nationaldagsfirande tillika regementets besöksdag i Karlsborg

6 Juni. På Nationaldagen hälsar vi alla välkomna till rikets reservhuvudstad Karlsborg med musik, utställningar, mat mm. Det finns mycket att se och uppleva. Tag med familjen/kompisar och kom till Karlsborg den 6 juni!

Husarövning 3 – Höstövning

Vi kommer att inbjuda till en ”Livhusardag” den 31/8. Under den sista helgen i augusti 30/8 – 1/9 har du möjlighet att träffa kamrater ur olika åldersklasser och se utställning och förevisning. Arrangörer vid detta arrangemang är Kamratföreningen och deltagare är utöver de som redan är medlemmar i föreningen också presumtiva medlemmar.

Husarövning 4 – Högtidsmiddag

I samband med regementets högtidlighållande av slaget vid Lund den 4 december så planerar föreningen traditionellt att genomföra föreläsningar, gemensam högtidsmiddag och att följa den ceremoni som regementet genomför och som du känner väl igen. Vi hälsar alla välkomna till några alldeles speciella dagar i Karlsborg.

Vi återkommer med mer information och inbjudningar till dessa aktiviteter.